پوکت، بهشت زمینی
نوشته شده توسط : ali

بیشتر مسافران تایلند بخش اعظمی از سفر خود را به کاوش در جزایر زیاد و زیبای این کشور اختصاص می دهند. وقتی صحبت از جزایر تایلند می شود، پوکت مطمئناً یکی از فوق العاده ترین جزایر تایلند است که در ایران هم طرفداران فراوانی را جذب تور پوکت می کند. پوکت بزرگترین جزیره تایلند است و تقریباً یک سوم بازدید کنندگان بین المللی در سفر به کشور تایلند از این جزیره بازدید می کنند. حتی یک تور کاملاً مجزا با نام تور پوکت برای آن در نطر گرفته می شود تا کسانی که تنها قصد بازدید از پوکت را دارند از آن لذت ببرند.
این تنها جزیره تایلند است که نه با یک پل، بلکه با دو پل به سرزمین اصلی متصل شده است.Sarasin که برای تردد عابران پیاده استفاده می شود و Thepkasattri که برای وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود.
در چنین جزیره بزرگ و پرطرفداری، جای تعجب ندارد که کارهای تفریحی زیادی انجام گیرد. اگر به دنبال هیجان، تفریحات آبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ـ‌ساحلی و ماجراجویی هستید حتماً در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به چند کار جالب که می توانید در تور پوکت به آن بپردازید اشاره کنیم.


1. بازدید از بودای بزرگ: پیش از آن که به تفریحات ساحلی و آبی بپردازیم اجازه بدهید که ابتدا درباره یک سازه مهم و پربازدید در پوکت صحبت کنیم. یکی از مهمترین نقاط دیدنی پوکت، بودای بزرگ است. این بودا به ارتفاع 45 متر از مرمر سفید ساخته شده است و از بسیاری از نقاط این جزیره می توان آن را دید. از آنجا که در بالای ارتفاعات قله Nakkerd Hills واقع شده است، می توانید از اینجا از چند منظره پانوراما نیز لذت ببرید.
بودا بزرگ یک جاذبه بسیار محبوب است و روزانه بیش از 1500 بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد. اگر از شلوغی و جمعیت زیاد بدتان نمی آید، توصیه ما این است که در یکی از تعطیلات بودایی که در تایلند جشن گرفته می شود، از آن دیدن کنید.

 

بودای بزرگ پوکت



2. غواصی زیر آب: وقتی نوبت به بهترین کارها در پوکت برای زوج ها، خانواده ها یا مسافرهای تنها می رسد، همه چیز به ورود به آب ختم می شود. در پوکت فرصت های بسیار خوبی برای غواصان وجود دارد. در بسیاری از سواحل پوکت، به راحتی می توانید یک ماسک، اسنورکلس و باله را اجاره بگیرید. از طرف دیگر، می توانید در تور پوکت ثبت نام کنید تا به چند نقطه مختلف برسید و از یک روز در دریا لذت ببرید.
در پوکت چندین مغازه فروش وسایل غواصی وجود دارد. اگر قبلاً گواهینامه غواصی نداشته باشید اصلاً جای نگرانی نیست، می توانید برای یک دوره آموزش غواصی ثبت نام کنید. پوکت با داشتن آبهای آبی روشن، یکی از بهترین مکان های جهان برای غواصی است.

غواصی در پوکت

 

3. بازارهای شب: به جز آب هنوز هم کارهای بسیار خوبی در روی سطح زمین پوکت برای انجام و بازدید وجود دارد. این جزیره دارای چندین بازار شب خارق العاده است که مکان مناسبی را برای گذراندن یک عصر در خارج از خانه و اطراف آن به وجود می آورد.
یکی از جالب ترین گزینه ها قطعاً بازار Chillva است که از کانتینرهای رنگارنگ به عنوان قسمتهای فروشگاه استفاده می کند. خواه قصد خرید سوغاتی را داشته باشید و یا به دنبال این هستید که از غذاهای خوشمزه خیابانی تایلندی لذت ببرید، از قدم زدن در آن لذت خواهید برد. چک کردن بازارها یکی از مهمترین کارهایی است که می توان در شبهای پوکت انجام داد.

 

بازار شب پوکت

 

4.سفر به خلیج Phang Nga: در تور پوکت، سفر یک روزه به خلیج Phang Nga یک امر ضروری است. این صخره های سنگ آهک خیره کننده که از دل دریا خارج می شوند ، ارزش صرف زمان و تلاش زیاد را دارند.

 

سفر به خلیج فانگ نگا

اگر آنها برایتان آشنا به نظر برسند، به این دلیل است که احتمالاً آنها را در فیلم جیمز باند "مرد با اسلحه طلایی" دیده اید. این خلیج همچنین در "جنگ های ستارگان: قسمت سوم" به عنوان زمینه ای برای سیاره Kashyyk ظاهر شد.
اکثر مردم در تور پوکت از خلیج Phang Nga بازدید می کنند. تورها معمولاً شامل توقف در چند جزیره و همچنین اندکی از غواصی و قایقرانی است. بسته به بودجه و سلیقه شما، گزینه های مختلفی برای تور وجود دارد. شما حتی می توانید قایق بادبانی اختصاصی خود را رزرو کنید تا اگر واقعاً می خواهید قایقرانی کنید!

 

اگر شما فردی هستید که از استراحت در سواحل زرق و برق دار لذت می برد، در انواع ورزش های آبی شرکت می کند، یا به دنبال تجربه هیجان هستید سفر با تور پوکت را دوست خواهید داشت. این قطعاً یکی از مکان های برتر برای بازدید در تایلند است.

منبع: خبرگزاری دانا 

 

 





:: برچسب‌ها: تور پوکت , تورینجا , تور , پوکت ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: